Становище по проектозаконите и проектопромените в МВР от 14.12.2015г.:

14 ноември в 14:03 · проекта е публикуван http://www.strategy.bg/publicconsultations/View.aspx… имам го и в Активирани са линкове за публичен достъп: ZIDZMVR%20092015.pdf: http://dox.bg/files/dw?a=55a2abd18b motivi%20ZIDZMVR%20092015.pdf: http://dox.bg/files/dw?a=394a3dd366 По повод желанието ми за реформи в МВР и др.служби за сигурност, споменато в сайтовете http://prava-dostup.free.bg в горния линк е човек да не си губи правата за 3 или 30 дни при деклариране на изчезнали лични документи, да няма рискове от арест за това и всички приемни на МВР да започнат да спазват ЗЗЛД, като дават входящи номера написани от тях и да предоставят информация (и съгл.ЗМВР), че има преписка с-щу лицето, които иска достъп до личните си данни.По ЗЗЛД и 1 стр. да има с 3 имена-това лице трябва да му се отговори щом пита има ли такова нещо.Ест как ще разбере, ако само е споменато в някоя преписка изисква сигурно и допълнителна реформа в МВР, но за нея още не говоря. втория линк е за опитите ми пролетта да се въведат 2 отдела нови в МВР- проучващ ежеседмично новите договорености и изд.заповеди за обучение и промяна на поведението на полицията комуник.с граждани или международни организации и друг отдел, които след 6-12месеца проверява служителите-как реално прилагат идеологията залегнала в нормативния документ и до колко са я запомнили като текст http://gvkzaref-iavnasigurnost.free.bg и във Фейсбуук профила ми. По така представените молби до г-нБорисов и до г-жа Цачева, като ръководители на администрации, бях подал заявление по ЗДОИ-за списъците с нормативни документи и всичко за плановете на Премиера и предс.на нар.събрание да не се нарушава Европейската конвенция да правата на човека практически, а и българското законодателство, където не се налага да се спази.Към момента, полученото днес от мен писмо от Министерски съвет(2-а прикачени файла към това ми писмо) е само воля за някакви реформи или далечно предизвестие на реформи, но не темите на гореспоменатите 2 интернет адреса, в които публикувах част от писмата и бележките ми по темата реформи в сектор Сигурност. По повод предоставените ми файлове он министерски съвет във връзка с молба за реформи споменати в 2-а по-горе линка Първи впечатления от набързо направения от мен прочит на проектозакона на ЗМВР " в закона за българските лични документи 1.допълването на чл.69ал.3 ТРЯБВА Е СЪОБРАЗЕНО С ИЗИСКВАНИЯТА ПО закона за защита на личните данни ал.19 т3 и т.5гласящи Чл. 19. (Доп. - ДВ, бр. 93 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 91 от 2006 г.) В случаите, когато личните данни се събират от лицето, за което се отнасят, администраторът или негов представител му предоставя: 1. данните, които идентифицират администратора и неговия представител; 2. целите на обработването на личните данни; 3. получателите или категориите получатели, на които могат да бъдат разкрити данните; 4. данните за задължителния или доброволния характер на предоставяне на данните и последиците от отказ за предоставянето им; 5. информация за правото на достъп и правото на коригиране на събраните данни." 1.Много хубаво е, че МВР няма да ходи по цял свят да любопитства за структурите на престъпността, а ще ходи по цял свят (Надявам се без да нарушават конвенциите с други държави позволяващи им това), след като са събрали информация за незаконна дейност в РБългария. Тоест, ако имам роднина в чужбина, но имам познати работещи в МВР, които биха ми дали информация и дори в чужбина биха следили някого-няма да мога да ги ползвам, а ще мога да ползвам само познати в някоя от националните ни служби за сигурност, на която задачите и са да събира информация извън РБългария.Спомените от нездравото ми семейство сочат, че миналата година майка ми на територията на 2 броя РУП-СДВР, когато имах GSM и тя честичко ми се обаждаше по него-успя да създаде и приключи преписка нарушаваща презумпцията ми за невинност по начин, по който да се водя неоткриваем, нищо, че идваше където живеех и, че ми знае всичките ел. пощи от комуникация с нея от преди миналата година, започната с цел да може да комуникира, а не да се прави на интересна преди години с множество писма и дълги. ТОВА ЩЕ СПОМОГНЕ НЯКОЙ ДЕН НАШИТЕ СЛУЖБИ ЗА СИГУРНОСТ ДА ЗАРАБОТЯТ КАТО ПАРТНЬОРСКИ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ ОРГ. В КОИТО СМЕ ЧЛ., А НЕ КАТО ЛОБИСТКИ, КОИТО ИСКАТ ДА ПРИКРИЯТ ВСЯКАКВИ ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ПРАВОНАРУШЕНИЯ И ЗАКОНОНАРУШЕНИЯ ОТ СЪЩАТА БЪЛГ. ИЛИ ОТ ДРУГА БЪЛГ. СЛУЖБА ЗА СИГУРНОСТ.Да се надяваме, че с това и делата срещу провенили се нач.криминална полиция и квартални полицаи и уволненията им ще се увеличи. 2. Мисля, че някой на друго подчинение трябва да приема писмените сигнали в РУП-овете, защото през 2010г., а и после-в много РУП-ове не се приемат сигнали още от служителя в приемната и както съм го описал от писмата ми до парламента за реформи в МВР в последните мес.-входящи номера (по тяхно усмотрение регистрационни) може никога да не се дадат и да се унищожи страницата и тн.-в предишно писмо от тази година имате описи най-честите длъжности, които решават да няма входящ номер сигнала. 3. Не съм уверен, че е нужно след приемане на сигнала и завеждането му в деловодството да бъде разглеждан от толкова много хора, докато бъде разпределен-нач управл.(и подчин.служители), нач. КГза общински р-н (и подчинените му служители), н-кТП, Районен полицейски инсп., а ако е разпределана на кварталния полицай отново да се преразпредели, но на конкретния квартален полицай-същата последователност е и когато е разпределено на Криминалисти-за предварителна проверка или досъдебна предварителна проверка(кръстена досъдебно производство, което може да не завърши с информиране на съда. 4. Мисля, че не би следвало новото предприятие да се казва административни, а търговски услуги, защото в проекта при смесване на чл. 55б (1)т1."Анализиране" смесване с т.2" и други дейности", би означавало, че приема на сигнали в обикновените приемни на РУП-овете, трябва да е от това предприятие, а дали трябва да има различни подотдели за приемна за л.док. и за обща приемна е др. тема. Към кое министерство трябва да са личните документи също не е маловажно, напр. четох от регистрация на фирмено дело за предишни собственици, че в някои държави - областните управители и общините(общините не са добър вариант според мен) издават лични документи. Хубаво е, че ако платиш на територията на една ОДМВР, за изд.на нови документи, ще можеш да ги получиш, не където си на пътуване, а по местоживеене, без спорове по кая банкова с-ка са преведени парите. Дано ЗЗЛД започна поне там да се спазва и при подаване на декларация за липсващи лични докум.да се връчва вх№ и дано да е със снимка на гражданина, за да не си губи достъпа до услуги, които би имал преди изчезването на л.докум. 4.1Дано в голямо предприятие да няма по-голям риск и да не се губят материални и нематериални активи и организацонната структура де добре направена от тази гл.т.. 5. съжалявам, че не съм разбрал за реформа относно това да МВР ежеседмично да проверява текстовете на новите международни договорености и да издава заповеди за това как да бъдат обучени, както полицаите комуникиращи с граждани, така и тези с международни организации и друг отдел, който след 6-12 месеца ше прави тестове-дали служителите на МВР не просто помнят текста на международната договореност, но и дествайт съгласно често срещащите се аспекти от идеологията, която този текст на договореност носи със себе си (и както всеки национален закон).Още повече, че договореностите отменят националните закони, когато има противоречие в текстовете им. НО В ПРОЕКТО ЧЛ 152аАЛ.1-МОЖЕ ДА СТАНАТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ. 6. Мисля, че в проект.чл.55е ал.3, трябва и да не работи в останала част на полицията роднина, за да не се прехвърлят интересите и нагласите(ако има дискриминация, каквата е и подозирането в престъпление) от едната служба към предприятието за документи. 7. радвам се, че вт.155ал.3, отпада т.5от(1), като се надявам да стане възможност да се популяризира, че психиатрични диагнози се правят не само по функционални, но и по идеологически въпроси, защото в съд.психиатрия пише, че соцално-слабите трабва документите да им се натъманят за инвалидна пенсия, която може и да не желаят, но за която от МВР се натискат да има гражданина и осъзнаване от МВР, че дела срещу граждани и искания за такива може да има САМО ПРИ ИЗВЪРШЕНИ ОПАСНИ З АЛИЦЕТО ИЛИ ЗА ОКОЛНИТЕ ДЕЯНИЯ (чл.155 и чл.159 от ЗАк за здравето), че съгл чл.148 ал.2 Неразбирателства с околните и различни мисли не могат да бъдат повод за искания от прок.иМВР за водене на дела и че без собствено съгласие или съдебно решение никой не може да с елекува в психиатрично заведение. Също така, че воденето на отчет в псих.диспансерите, делата за освидетелстване (за задължително, а понякога принудително задържане в болница), приемането на медикаменти са съвършенно различни факти. И, че в съд.психиатрия пише, че съд.психиатри са застрахователи на държавата, но не са учили и не могат да прогнозират (съгл.наредбата са съд психиатр и псих експертизи)дали и кога някой ще има рисково поведение и дали към себе си или към някой от околните, което не им пречи да се радват на възнаграждение от 200 лв. (за 4 часа труд) сум. за 2 съд.заседания, 1ч.писане на експертиза и събеседване. 8.чл.174ал.5 дали 1.(от други). Наскоро ми направи впечатление, че призовка по желанието ми за някои реформи в МВР, бе на основание, че просто имат правото да призовават от МВР в служ. помещ.на осн. чл.69. 2. тази година в 03 РУП-СДВР, преди 2 години с цел дискриминация и други, имаше преп.срещу мен, но ми направи впечатление, че служителите там не са и чували, че има бланка за призоваване, А ТОВА, ЧЕ ТРЯБВА СЛУЖ.ЗАЩИТНИК ДА Е ОТ ПЪРВИЯ МОМЕНТ НА ИНФОРМИРАНЕ, ЧЕ СРЕЩУ НЯКОГО ИМА СЪМНЕНИЯ И ИЛИ ОТ ЗАДЪРЖАНЕТО МУ ЗА ДА ГО ИНФОРМИРА, на осн Европсъд по човв.права в Страсбург или, че мога да поиска съдия на мига да установи законно ли съм задържан (респ.арестуван)-просто е фантастика никога несъществувала в РБългария за много цели РУП-ове. 7. Ще се радвам някой ден хората да получават л. документи след изгубването им с 1 отиване до социална служба или пасп.предприятие и второ отиване да си получат документите. в закона за българските лични документи 1.допълването на чл.69ал.3 ТРЯБВА Е СЪОБРАЗЕНО С ИЗИСКВАНИЯТА ПО закона за защита на личните данни ал.19 т3 и т.5гласящи Чл. 19. (Доп. - ДВ, бр. 93 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 91 от 2006 г.) В случаите, когато личните данни се събират от лицето, за което се отнасят, администраторът или негов представител му предоставя: 1. данните, които идентифицират администратора и неговия представител; 2. целите на обработването на личните данни; 3. получателите или категориите получатели, на които могат да бъдат разкрити данните; 4. данните за задължителния или доброволния характер на предоставяне на данните и последиците от отказ за предоставянето им; 5. информация за правото на достъп и правото на коригиране на събраните данни. Тоест да се дава детайлен и без пропуск отчет на гражданите. Проект.изм.Зак.Класифицираната информация НЕ съм запознат и сигурен, дали предложения чл.10а(1) преназначения в сист.на МВР не трябва да е по желание на служителите от ДИКСИ, т.е.доброволно, а не задължително. 10б(4)не става ясно каква е разликата да е служба за обществен ред и каква да е служба за сигурност и като преврлят 1 ГД - какво се променя.Добре ще е и на гражданите без юристи-да се ориентират лесно сами. проект изм.зак.боеприпасите любопитен съм какво е мнението не на предишния, а на сегашния главен прокурор за това кои от служителите му трябва да носят оръжие иначе действително, освен МВР и военна полиция, хората и в районните прокуратури незнам дали знаят, че трябва да предоставят информация по ЗДОИ, заради това сегашния гл.прокурор може да бъде похвален, че предоставя информация по ЗДОИ и такава, каквато Министъра на вътр.работи не предоставя. и кога при 1 молба по преписка в прокуратура, прокурора ще изпрати следващото писмо на новия адрес пощенски или жилищен и Кога гражданин-ще може да подаде молба до прокуратурите, ГДО и съдилищата, че си е сменил адрес, окаква преписки и дела срещу него и иска да бъде призоваван на новия си адрес и ще е възможно без дело или преп.с-щу гражданина това да е достатъчно, че при възникването на преп./дело да бъде известен на желания от гражд. адрес, а не само когато гражданина е разбрал номера на преписката/делото и (евент.е заведен със сила на заседание или е осъден без да подозира, че има съд.процес) . Интересно кога документите в полицията, прокуратурата, и съда, ще се съхраняват на 1 място опаковани и транспортирането им от машината за сканиране, пакетиране, надписване и временно съхранение на документите ще става веднъж на няколко седмици от един-единствен човек и няма десетки хора да имат достъп до хартиения екземпляр дори и в постоянния склад? Кога задържания или лишен от свобода гражданин в психиатрия или служба за сигурност, обществен ред и прочие, ще може по домофона в килията да се свърже със служебния защитник и дежурния съдия,+съдебен травматолог напр., за да обжалва задържането си и да разбере, че по изисквания на Евр.конвенция денонощно може в мига на задържането или лишаване от свобода да го обжалва, а не неефективно написаните текстове от закони, които като подпише може и да изчезнат?И че не след като го освободят може да обжалва и евентуално да изисква парично обезщетение, ако е достатъчно здрав, подвижен и адекватен след престоя му в институция, пък бил той 24часа? Георги Валентинов Кирилов, роден 11.01.1987 в София-град